13 augusti 2009

Ny färg i håret

När jag färgade det senast blev jag grymt besviken. Det blev för mörkt, men så vande jag mig och tyckte håret var rätt snyggt ett tag. Sen klippte jag mig och blev besviken på klippningen. Tappar sjukt mycket hår fortfarande och allt känns bara skit. Håret är tunt och risigt.

Nu började håret kännas livlöst och väldigt urblekt samt fick en utväxtrand som inte var så snygg.

Så jag stoppade i lite ny färg, denna gången bärnstensfärgat. Eftersom jag tyckte det blev så mörkt förra gången tog jag en ljusare ton denna gång för att ha en chans att vänja mig så kan jag göra det mörkare till vintern sen.



Det blev ingen jättestor skillnad men jag hoppas lite lyster kan återvända i alla fall. Håret är inte helt torrt på fotot och frisyren skall vi inte prata om.

Men jag måste ta och få stopp på håravfallet, får en stor boll i handen varje gång jag duschar, måste ha tappat hälften av alla hårstrån de senaste 2 månaderna.Kanske dags att uppsöka apoteket.


Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Erica sa...

Du är jättefin Bea! Det där med håravfallet. Jag var med om samma sak förra året. Tappade sjukt mycket hår och nu när det håller på att växa ut så ser jag helt knasig ut med alla korta hår som sticker fram melllan de långa.

Hur har du det med B-vitaminet och fetterna? Jag fick en förbättring när jag började äta lite mer fett.

Ann sa...

Snyggt!