02 april 2009

Dag 24 i jobbexil, inga som helst planer

24 Solen strålar från en mer än lätt disig himmel och det är -4 grader ute. Idag har jag nada planer mer än att skjutsa barnen på karate. Hoppas att solen bryter igenom så jag kan ta mig en långpromenad under dagen. Blir inga skidor idag dels för att spåren var så dåliga och dels för att mitt knä som jag slog i värker.

Sitter här och väntar på att tevattnet till min frukost skall koka upp och surar över att mitt hår blev så mörkt. Inte alls som jag ville ha det. Frågan är vad man gör då. Tvätta en jävla massa gånger på raken funkar inte på mitt hår, färg sitter som berget. Gå till frissan och göra en avfärgning och sen en ny färg har jag för tillfället inte råd med. Ja ja jag har ju haft färgen förr och vet att folk inte skriker när de ser mig i alla fall. Det som irriterar mig ännu mer är att under färgningen bröts en massa hårstrån av, kammade ut en stor boll med hå efteråt och nu ser håret ännu risigare ut :-( Kanske dags att klippa av det.

Idag var det dags för andra Piratbrallanvägningen/måttagningen, eget inlägg med (fler) obarmhärtiga bilder kommer strax.

Nu sa vattenkokaren klick så det är väl bäst att hämta vattnet så det inte blir som vanligt att jag får koka nytt om en halvtimme.

2 kommentarer:

Karin sa...

Det kanske inte känns bra, men jag tycker absolut att det ser bra ut. Du vänjer dig nog.

Béatrice Karjalainen sa...

@Karin Tack det var trevligt att höra. Jo jag vänjer mig nog. En bra sak med mörkt hår är att mina ögon "ploppar fram" och syns bättre.