06 april 2009

Dag 26 i jobbexil, brevlådan ToR

26 Solen lyser med sin frånvaro även denna dag. Grådassigt och småkallt (-2) ute. Igår när jag gick och lade mig funderade jag på om inte hela dagen skulle ägnas åt en lång promenad. Tänkte att på morgonen drar jag fram mina detaljerade kartor över närområdet och planerar en 6-timmarstur. Jag packar en matsäck i ryggan och ger mig iväg vid 9. Men så vaknade jag till en kompakt gråhet och blåst. Lusten försvann och det blir väl en innesittardag med undantag för en promenad till ICA för att posta lite GBA-spel som folk bjudit på. Totalt fick jag ihop 600 kr på spelen, det är 600 mer än vad jag hade fått om jag lämnat in dem på återvinningsmarknaden.

Oj shit kollade just min kalender, jag har ju massage inbokat idag, trodde det var i morgon. Kl 11 skall jag ligga på massagebordet i Luleå (och där ryker de intjänade 600 kronorna, måste nog byta massör det är lite för mycket pengar för tillfället men jag trivs med henne). Bäst att skynda på lite med andra ord. Det kanske inte blir en så dum dag ändå. Vem vet i Luleå kanske solen brutit igenom det grå och jag kan ta mig en skön långpromenad ut på isen där istället, kanske kan jag få med mig Jalle.

Nu frukost och sen en dusch.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Erica sa...

Hoppas du får en riktig härlig stund av avkoppling.