02 april 2009

Piratbrallan, vecka 1

Oj oj redan torsdag igen. Dags att plocka fram vågen, måttbandet och piratbrallorna med andra ord.

Jag har rört på mig en del i veckan, det blev 7 pass på totalt 428 minuter och 45,94 km (promenad och skidåkning) som förbrukade ca 2009 kcal. Jag äter som vanligt, räknar inga kalorier och äter mig mätt. Men jag rör på mig mer än vad jag gjorde tidigare och jag stänger öronen när Ben & Jerry ropar på mig på ICA och säger "Bea, glass är gott, du vet ju att du kan gå ner i vikt så lite glass gör ju inget". Att lägga sig till med onyttig glass när man inte kan träna är en dålig idé, jag vet ju hur gott det är men av någon anledning är det lättare att stå emot när jag rör på mig och med gott samvete skulle kunna äta lite glass. Mysko. Men teskeden med ingefärsmarmelad på mackan varje morgon räcker gott och väl som "gottintag".


Nu över till siffrorna:
Vikt: 60.6 kg (-1)
Hals: 32 cm (samma som innan och här bör det ej förändras)
Överarmar: 24.5 cm (+0,5, muskler? )
Byst: 90 cm (-3)
Midja: 70 (0)
Mage: 93 cm (-1)
Stuss: 98 cm (0)
Lår: 54 cm (-1)


Hoppas innerligt att all vikt inte kommer tas från brösten utan att det är så stor skillnad för att de var menssvullna förr veckan.

Och så varnar jag känsliga läsare för hemska bilder igen. Insåg just att omdefinition är på sin plats, jag skall inte bara i brallorna, de skall sitta bra också. Förra veckan gick de inte att få igen ens om jag drog in magen (dock hade gylfen vikt sig på kortet), det gjorde de denna vecka men hur snyggt blev det? Det var ett smart drag att påbörja detta en mensvecka då allt är extra plufsigt. Vilket gör att egentliga vikttappet nog är närmare 0,5 kg och inte 1 kg.

Och så säger folk, men åh du som är så smal varför vill du gå ner i vikt. Pekar uppåt, kikar de på den bilden så fattar nog även de.

Läste tillbaka lite i bloggen och insåg att jag haft en rendevouz med piratbrallan förut och inser att de är från 2006 :-)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Bea!

Ser på bilderna och dubbelkollar dina mått mot mina och inser att vi ser ganska lika ut. Du har smalare överarmar och jag har något smalare rumpa, men resten av måtten (inkl vikten) är samma :)

Du menar alltså att du ska komma i ett par brallor storl 36! Galenpanna! Jag har helt enkelt gett upp den tanken (även om jag har ett gäng byxor i garderoben som jag tokgillar i storl 36) och insett att det blir "Muffin top" hur jag än gör - två barn har möblerat om min kropp en del och det är bara att gilla läget.

Men det är ett kul experiment och jag ser fram emot att följa din resa mot "beach 2009" :)

Lycka till!

Béatrice Karjalainen sa...

@Lisa Kunde jag ha dem sommaren 2007 så skall jag banne mig kunna ha dem i år oxå. Det är bara det att de är ett par små 36:or. Har andra 36:or som det faktiskt går att komma i men de är högre i midjan. Barnen är ju urgamla nu så kroppen borde rimligtvis inta ha ändrat sig pga barnafödande de senaste 2 åren men åldern kanske tar ut sin rätt jag fyller ju faktiskt 36 om 1 vecka.