14 april 2009

Summering av dagen

Började skriva på jobbansökan men blev inte helt klar. Får skicka den i morgon. Hittade en till att söka, dock långt från det jag är van vid och utbildad till men verkar vara ett kul jobb. I övrigt hände inte så mycket under dagen. Vädret växlade från sol-molnigt-hagel-sol-snöa lappvantar så jag nöjde mig med turen fram och tillbaka till stan med barnen (ca 6 km) idag. Tillagade laxen som var tänkt att äta med middagsgästerna (som aldrig blev av) igår. Kommer få äta lax i flera dagar känns det som.

Nu har jag krupit till sängs med boken jag lånade på biblioteket. Sidorna 239-445 får jag nu läsa istället för att lyssna på. Så kan det gå när man inte kollar att allt blivit rätt när man rippar skivorna. Av någon anledning är Peter Robinsons böcker skrivna utan mellanrum mellan styckena, bara indrag. Tycker det är betydligt mer svårläst då, tappar fart. Men jag behöver ju inte snabbläsa skönlitteratur :-)

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: