03 april 2009

Summering av dagen, så trött hela dagen

Idag blev absolut inget gjort. Jag satte mig vid köksbordet, åt frukost, dukade undan frukost, surfade, deppade, hämtade posten, slöbläddrade i Access, Genus och Amos (så nu kan jag se nyktert på religionen i ett genusperspektiv eller nåt), värmde mat, åt lunch, slösurfade, hämtade barnen, slöade på sängen en stund pga huvudvärk, lagade middag, åt, hämtade Vincent hos kompis.

Insåg att jag inte gjort något på hela dagen bara suttit där på min köksstol framför datorn och bestämde mig för att en skidtur nog var det enda rätta. Klurade ut hur hela röda spåret med start vid skidstation går och drog dit. Spände på mig skidorna och gled ut i okänd skog, där hade jag aldrig varit förut. Och oj vad kuperat det var på Vittjärvsberget. Långa härliga nedförsbackar varvat med uppförsbackar. Tyvärr hade jag lite dåligt fäste idag så det blev mycket saxande upp för backarna. Men men att få susa ner för en lång backe vägde upp det. Det gick inte tokfort i backarna, som mest 35 km/h men det var precis lagom kände att jag hade kontroll. Totalt blev det 1 h och 27 minuter, 12,64 km.

Nu sitter jag vid köksbordet igen, lite frusen och hungrig så jag skall ta mig lite kvällsmat och sen blir det nog sängen. Är fortfarande megatrött.

Sov gott!

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: