Jag skrev för ett tag sedan att jag lämnat in min iTouch på reparation då wifi och batteriet strulade. Idag ringde Expert och sa att att Apple (rättare sagt InfoCAre CS Växjö) lämnat kostnadsförslag för reparation då det pga yttre påverkan inte kan gå på skyddet i konsumentköplagen. De påstod att det var en buckla bak. Den bucklan fanns inte när jag lämnade in den, det skrevs inget om buckla på papprena jag fick skriva under när jag lämnade in den. Men likväl påstår de alltså att den är bucklig.
Kostnad för att repa sa de var 4500 kr det var bara det att den kostade ny 3795 kr julen 2007. Jag trodde hon skojade med mig först när hon sa reparationspriset. En ny (som dessutom är 2:a generationen) kostar som minst 2580 kr enligt Pricerunner. Inte fan betalar jag då 4500 kr för att få min gamla repad. Idioti!
Jag bad dem sätta ihop den igen och skicka hit den. Jag får väl leva med den korta batteritiden ett tag till. Wifi kan jag överleva att vara utan. Kommer få betala rätt mycket bara för att de har undersökt den, kan tänka mig att det ligger på 495-900 kr. Jävligt surt då den bara helt plötsligt slutade att funka.Skulle ha fotat den innan jag lämnade in den.
Får se hur jag gör sen, har varit lite sugen på att skaffa en iPhone men kikade även på de mindre iToucharna (8GB) de kostar "bara" kring 1500 kr men just nu har jag då ingen lust alls att stödja Apple något mer.
Läs även andra bloggares åsikter om Apple, iPod Touch, iTouch, strul, trasig, problem
14 april 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar