18 mars 2009

iPod Touch aka iTouchhelvetet bråkar, HJÄLP!

Jag blir tokig min iTouch vägrar att ansluta till vårt trådlösa nätverk. Det slutade fungera helt plötsligt. Jag har provat allt känns det som.
  1. Öppnat upp nätverket och kört utan lösen
  2. Tagit bort nätverket och lagt in det igen, dubbel och trippelkollat lösenordet
  3. Gjort reset på nätverksinställningarna
  4. Slagit på MAC-adresskontroll i routern både som öppet och WPA-skyddat nät och lagt in iTouchens MAC-adress
  5. Provat det ovan med och utan vår trådlösa repeater påslagen
  6. Provat med flera olika kanaler
Nu har jag slut på idéer. De få gånger den ens hittar vårt trådlösa nät här hemma, som skickar ut sitt SSID är det med 1 plupps styrka trots att jag befinner mig 5 cm från routerns antenn. Andra trådlösa enheter funkar utan problem här hemma.

Har även problem med iTunes när jag vill föra över applikationer till min iTouch. Får svar från iTunes att min dator inte är autoriserad att överföra filerna till min iTouch men jag har valt att den skall vara autoriserad. Provade att ta bort det och lägga till det igen men ingen skillnad. Har provat att starta om programmet, iTouchen och datorn. Inget hjälper.

HJÄLP! Någon snälla.

Lite info:
iPod Touch 16 GB Modell MA627ZG
Version 2.2.1 (5H11) nyistallerad idag

Router Netgear DG834GT
Firmware: V1.02.04

Wireless Repeater D-link DWL-G710

En trisslott till den som löser felet åt mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du testat att ansluta till ett annat nätverk än ditt eget? Bara för att isolera att det inte är fel på din Touch då.

Béatrice Karjalainen sa...

Ingen av grannarna har öppet nätverk så jag har ännu inte hunnit testa. Får väl ta en promenad de 400 meterna bort till MAX :-)

Den har ju funkat fram till väldigt nyligt (dvs idag upptäckte jag att den inte funkar). Brukar alltid ha med den på resor och så.