28 mars 2009

Ajajaj och deppdepp

Idag har jag träningsvärk från nacken ner till anklarna. Det är ett tydligt bevis på att jag inte använt mina muskler på lääääänge. Det enda som inte ömmar är triceps och bröstmusklerna men de brukar få sig en omgång av skidåkandet också.

Undra vad jag skall hitta på idag. Vid 6 i morse var det klarblå himmel och strålande sol. Just nu silar solen fram genom molnen. -3 ute. Precis lagom för en långpromenad eller skidåkning. Men det senare försvåras av allt skräp i spåren, och just nu under mina skidor men det senare går lätt att åtgärda med en skrapa.

Känner mig lite låg idag och har huvudvärk, lördagar är inte en bra dag för mig, känner mig ledsen inte blir det bättre av att jag inte har några pengar, min iTouch är på reparation, huset ser ut som ett bombnedslag (jag går och småplockar , dammsuger och damtorkar om dagarna men sen kommer resten av familjen hem och stökar till igen), barnen har varit griniga som attan på morgonen.

Så nu är frågan skall jag strunta i att det ser ut som någon kastat in en dammbomb i huset och stängt dörren och gå ut på en promenad eller skall jag dra fram skurhinken och attackera skiten. Helst skulle jag vilja att sambon drog sitt strå till städstacken och tog tag i det på egen hand utan att jag måste påminna honom. Helst skulle jag vilja hyra städhjälp men innan jag kan ta hit någon måste det nog grundstädas. Arbetsrummet där sambon och barnen härjar (jag går inte ens in där längre om jag inte måste) vet jag inte ens när det städades senast. Just nu byter båda katterna päls, skulle behöva springa bakom dem med dammsugaren för att inte hela huset skall bli pälsklätt.

Inga kommentarer: