10 mars 2009

Summering av dagen, sönderhackad dag

Sov dåligt inatt, gör ofta det när gubben är borta. Dessutom glömde jag att stänga dörren så två katter passade på att klampa omkring på mig. Lyckades somna om till 10 efter att jag hade lämnat barnen.

Vincent skulle till tandläkaren11:10 idag så hela schemat blev rubbat. Jag kom mig iväg till skidspåret men det var bakhalt och trögt framåt (kanske skulle ha åkt åt andra hållet ;-) ) så jag åkte bara en liten runda 2,5 km på ca 20 min. Hämtade barnen redan kvart över två för att slippa fara en massa fram och tillbaka. Fick med mig en kompis till Vincent hem också och jösses vad de tre kunde låta, fick en rejäl huvudvärk. Försökte vila medan de var ute men precis när jag kände att kroppen kopplade av kom de in. Då var det dags att laga middag.

Så inte blev det mycket gjort idag inte. I morgon skall båda barnen hem till kompisen som var här idag, så jag slipper hämta på skolan så tidigt vilket gör att jag får några timmar på mig att fixa saker och ting som jag skulle gjort idag. Om jag nu är någorlunda pigg, klockan är snart 2 på morgonen och jag har inte kommit isäng ännu, har slötittat på tv, bloggat och läst lite bloggar.

Hopplös när jag inte har ett jobb jag skall upp till, är vaken på tok för länge.

Men nu skall jag sova.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: