25 mars 2009

Det är allt så klart nu

Mina nya brillor är här och plötsligt kan jag se, allt är så klart (förutom mina köksfönster som är megaskitiga). Mina gamla glasögon hade krackelerad antireflexbehandling och var dessutom för starka vilket gjorde det svårt att se med dem.

Men när jag kom hem från min skidrunda och hämtning av barnen från skolan så hade jag fått SMS från Synsam. Mina nya glasögon fanns att hämta. Så nu sitter jag här framför datorn med ny syn kan man säga. Skulle ta upp till två veckor men det gick på 6 dagar, positiv överraskning.

Så här ser en nytränad Bea ut i sina nya glasögon:
Nu dags att ta av mig glasögonen och de svettiga träningskläderna och hoppa in i en dusch.

Uppdatering, någon undrade hur skalmarna ser ut så här kommer en bild till:

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga glasögon! Du klädde verkligen i dom!

Béatrice Karjalainen sa...

Tackar, tackar.

Kotteshoppen.se sa...

Mycket snygga. Känner igen de där fönstren som du beskrev. Man får tänka positivt - det syns i alla fall inte nu när det är mörkt.
Mvh Anna

Psykbryt sa...

Klar dig mycket bra, snyggt.

Ann sa...

Läckra! Jag borde verkligen skaffa mig nya också. Får bli när jag börjat jobba heltid igen.

Béatrice Karjalainen sa...

@Kotteshoppen Man får låta bli att kolla när det är sol ute. Måste nog ta tag i dem någon dag. Det känns lockande att ringa en firma.

@Psykbryt Tackar.

@Ann Tack. Ny glasögon är en hallelujaupplevelse, man inser inte hur taskigt man sett.