23 mars 2009

Dag 16 i jobbexil, mör i kroppen och ingen konserteufori

16Helgen var bra. På lördagen gick jag och R på stan. Jag köpte 2 toppar och vi fikade på Wayne's Coffee. De hade god cheesecake men min wrap med kyckling och avokadocréme var bara bara blöt. G hade skickat meddelande på morgonen om att han inte kunde följa med på Sisters of Mercy pga jobb och att jag skulle se till att hans biljett kom till användning. En tjej som inte hade fått tag i en biljett blev väldigt glad. Mötte henne på stan för ett överlämnande.

Kl 17 mötte vi upp J, N och H på den vietnamesisk restaurangen Noodle House som är ett av N&Hs stamställen. God mat och trevlig personal. Det märktes att H&N är där ofta. Efter ett snabbt ombyte på restaurangens toalett var J, N och jag beredda att gå på konsert. Vi tog oss mot Gullmarsplan och sen var det bara att följa de svartklädda mot Fryshuset.

Jag lyckades med konststycket att glömma mina öronproppar i jackan jag lämnade in i garderoben men det spelade ingen roll. Ljudet var toklågt under konserten och ljudet lämnade mer att önska. Jag hörde inte ett ord av vad Andrew sjöng, jag fick höra på publiken runt omkring mig som verkade vara bättre på att identifiera låtarna och kunde texten. Jag stod mitt i publiken ungefär men såg absolut inget. Ibland såg jag en gitarrist och några få gånger skymtade Andrew förbi. Han verkade mest gömma sig längst bak på scenen i skydd av all rök de spydde ut över oss. Nä det var roligare att titta på alla övervintrade svartklädda som krupit fram. Männen i 40-årsåldern i svarta jeans och svart t-shirt med kajal. Undrade om de smugit in på Åhléns och köpt kajal på väg till konserten och sen lade på den på toan i Fryshuset. Publiken var väldigt blandad, de yngsta var nog krig 18 men de äldsta en bra bit över 50. De som inte hade färgat svart hår hade grått. Konserten får en svag tre, det var i alla fall trevligt att stå där i publiken när de få låtar folk tände till på kom.

Kvällen blev sen, strax innan 2 bröt vi upp från hemma hos N&H. N&J hade bakat kladdkaka medan vi andra var på konsert. Den serverades med glass och varma hjortron. Perfekt nattmat :-) Vi var tillbaka i Upplands Väsby och i säng kring 3:30.

Det var aningen segt att gå upp på morgonen kring 7:30 för att åka på massage. Men den massagen var klart värd besväret. Är fortfarande alldels mör i hela kroppen. Resten av dagen slappades det och R grillade en god sen lunch.

Flygresan hem tillbringades sovandes, och sen hem direkt i säng.

Nu sitter jag här lite lagom seg och skall äta frukost och ta tag i jobbsökandet. Bara att inse att den första omgången med ansökningar mest troligtvis inte lett till något. Inte hört ett pip från något av ställena jag sökte på, det ena jobbet hade tillträde idag och de har inte ens skickat ut att de valde någon annan :-( . Men jag tar nya tag, det är 3 månader och 1 vecka kvar tills jag blir arbetslös så än är det ingen panik.

Nä frukost var det ja.

1 kommentar:

Eva Kihlström sa...

Jaa, på't igen! Ny vecka!
Skönt att du inte känner panik. Njut av det så länge du bara kan.