18 mars 2009

Summering av dagen, klantbea

Jag åt en frukost bestående av grova bröd med dijonsenap och prästost, en microomelett och en kopp te. Sen slöade jag framför datorn lite för längre på förmiddagen men släpade mig ut på en promenad runt Svartbyträsket så småningom. Hämtade Herman på vägen, han var inte helt nöjd med att gå hem men vi gick och pratade om lite allt möjligt.

Väl hemma bakade vi en tigerkaka. Han fick slå upp receptet i receptboken, öva på att läsa. Kom fram till att Tigerkaka inte fanns med i receptet så jag bad honom slå upp Sockerkaka istället. han var jätteduktig, det går framåt med de gemena bokstäverna.

Herman fick knäcka äggen och röra om en massa och givetvis smaka på smeten (vi hoppas och tror på salmonellafria ägg).

Medan kakan stod i ugnen fixade jag middag, en köttfärsröra med spagetti. Inte helt olikt det recept Anne hade på sin webb häromdagen.

Jag har bråkat med min iTouch hela dagen och nu på kvällen skulle jag installera Drupal på ett av mina webbkonton. Under installationen var jag tvungen att ta bort en gammal misslyckad installation ur databasen och tänkte inte klart. Jag hade för mig att jag bara hade en gammal testinstallation för Pärlplatsen på servern i övrigt så jag droppade alla tabeller. men när det var klart slog det mig. Jag hade ju testinstallationen för Bodens Busido Center på servern. All data jag lagt in i databasen är nu borta, alla inställningar allt. FAN FAN FAN!! Kommer ta mig minst en vecka att fixa igen. Som tur är har jag alla mallfiler och sånt kvar och lite av informationen finns kvar på den gamla servern.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: