14 mars 2009

Dagssummering i efterhand, tröttheten slog till på kvällen

Det nedan låg kvar på min dator opostat från igår. Jag tittade på klockan 18:58 sen minns jag inget mer. Vaknade i morse 9:20 (var förvisso uppe vid 6-tiden och förflyttade mig till Hermans säng för han låg i min och trängdes och Henrik snarkade för minst 3 personer).




Från gårdagens post som aldrig kom iväg:
Klockan är 18:50, jag är så trött så trött, skall nog lägga mig på sängen en stund.

Idag har varit en seg dag, fick iväg en jobbansökan och skrev på 2 till men så slog stora tröttheten till, less på att försöka formulera fina meningar om mig själv, specialanpassade för varje jobb. Jag är intresserad av en mängd saker (kvalitetsarbete, testning, kravinsamling, design, säkerhetsarbete, projektledning, vwerksamhetslednig mm) men när jag skickar tre ansökningar till samma ställe med ungefär samma formuleringar men med olika intresseområden så låter jag ju helt schizofren. Kanske skulle Béatrice söka det ena, Bea det andra och Beata det tredje ;-)

Alla ansökningstider är så långa så det blir en evinnerlig väntan. Ett av ställena jag sökte på lade ut sin annons igen. Förvisso hade de flera sista ansökningsdatum i första annonsen så det kan ju vara orsaken till att de valde att lägga upp den igen. Eller så ansåg de att de inte fått några bra kandidater nog. Sådana där gånger önskar man att de kunnat ta kontakt och förklara.

Men jag fick i alla fall ett par glasögon utprovade som jag tror kommer bli kanon. Hoppas det går fort att få dem efter undersökningen på måndag. Lite kul att sponsra ett lokalt företag dessutom. Polaris Eyewear ligger här i Boden. Man borde få lokalrabatt på bågarna, de har inte behövt fraktas över halva landet :-) Typiskt nog väljer jag att skaffa bågar när de för en gångs skull inte har någon kampanj, får betala synundersökningen, inga extra brillor med på köpet eller nåt sånt. Fast det är klart Synsam har sällan några bra rabatter och är alltid dyras på bågar. Skulle vilja ha ett par slipade solglasögon också men det har jag inte råd med just nu. Bara mina glas kostar 2000 och så skall man ha bågar på det.

Inga kommentarer: