20 mars 2009

Dag 15 i jobbexil, 3 veckor jösses!

15Solen skiner genom mina skitiga fönster och idag är det +5 ute, perfekt fönstertvättarväder men hur skall jag hinna det? Idag måste jag packa mina grejer inför Stockholmshelgen, packa ungarnas grejer för de skall sova hos sina fadderföräldrar i natt (dålig timing, hade varit bättre en helg när jag är hemma så jag och gubben fått lite egentid). Behöver handla så det finns mat hemma, lovat några gamla arbetskamrater att komma på lunch i Luleå och jag borde ta mig ut på promenad eller skidåkning. Gosa med katterna skall också klämmas in någonstans. Barnen skall hämtas kl 15 på skolan, sen middag och lämning i Sunderbyn absolut senast kl 18. 19:35 lyfter jag mot huvudstaden. En snabb tågresa med Upptåget mot Upplands Väsby och mina goda vänner J&R.

I morgon är det dags för Sister of Mercy-konsert så idag är soundtracket för dagen givetvis all Sisters de har i Spotify. Insåg just att de senaste dagarna har jag nästan inte lyssnat på musik alls utan det har mest blivit ljudbok.

Men nu dagens viktigaste mål, frukosten innan min mage imploderar.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: