26 mars 2009

Kanske inget Abisko för mig, ekonomiskt trångmål

Funderade på att dra till Abisko några dagar fre-sön (över min födelsedag) men jag vet inte hur jag skall göra. Skall jag nalla av sparkontot kanske? För nu när jag har betalat alla räkningar så har jag 28 kr kvar av lönen och totalt 3500 på kontot tills nästa lön kommer. Fan vad jag hatar vissa månader. En del VAB förra månaden i kombination med att det tar tid för pengar att komma från FK samt en massa oväntade utgifter som rörmokeri, 2 par gympaskor till Vincent (de första hade en svart sula som inte skulle färga av sig men gjorde det ändå, får bli uteskor i sommar) mm gjorde att pengarna tog slut helt enkelt.

Pengarna på sparkontot var tänkt till att sätta en guldkant på Bea, bara göra kul saker till mig själv för men nu på senare tid har det varit en hel del tråkiga utgifter samt att vi beställt fönster som kommer göra att ca 22000 till ryker från mitt konto. 4000 av det får jag förvisso tillbaka nästa år när ROT-avdraget går igenom men det är ju långt dit. Irriterande att det först i höst skall gå att få avdraget direkt, vi som behöver byta grejer nu då? Tur man har en liten buffert att ta av.

Jag vill ha ett nytt jobb nu, det vore så smutt med dubbel lön ett par månader så jag kunde spara undan lite pengar igen. Men inte ens lågbetalda okvalificerade jobb kan jag få, då är jag överkvalificerad. Irriterande. Något vad som helst som skulle kunna ge lite sysselsättning och lite extra klirr i kassan skulle vara välkommet (men på kort sikt, på lång sikt vill jag ha ett jobb man kan leva på i alla fall).

Tror jag skall föra utgiftsdagbok nästa månad, kolla var mina pengar går, börjar tro att jag använder betydligt mer än barnbidraget till barnens utgifter och jag begär aldrig några pengar av sambon eftersom jag alltid resonerar att jag får ju barnbidraget. Det är även jag som tankar bilen, bara det kostar ju 600 per gång.

Inga kommentarer: