11 mars 2009

Deprimerande spam


Man kan bli deppig för mindre. Dels så använder Monster mina sparade sökningar till att skicka ut helt andra grejer än vad ajg beställt vilket gör mig sur. Men lite extra nedslagen blir jag när det är arbetsgivaren jag nyss blivit uppsagd från pga arbetsbrist som tycker att jag skall komma och träffa dem i deras monter på Karriärmässan med orden:
Livet är för kort för att ha fel jobb

– hitta din framtida arbetsgivare på Monster Karriärmässa.​
Jag vet att det inte är Logica som riktar det till mig, jag vet att Monster inte vet att jag blivit uppsagd men ibland vill man bara inte ha skräp man inte beställt i sin mailbox. Mina sparade sökningar innefattar inte jobbmässor. *surar*

1 kommentar:

Ann sa...

Monster är fantastiskt! De skickar verkligen på en jobb som inte har ett dugg med att göra med vad man kan eller vill göra. Brukar skratta gott åt mailet som kommer varje vecka, innan jag raderar det. Fick också det där om jobbmässan, som bara verkar skum. Nej, du hittar nog något på annat sätt!