29 mars 2009

Vallaproblem

Jag har insett att jag är kass på vilken valla man skall ha när. Hitills har jag klarat mig rätt bra på mina tejpremsor. Det står -1 till -20 på förpackningen. I morgon skall det bli ca +1 och halvmulet. Det ligger nysnö i spåren som förhoppningsvis döljer allts skräp.

Jag drog på nya tejpar på ena skidan men när jag dragit en fjärdedel på skida två så tog tejpen slut. Nu är frågan skall jag köpa ny tejp eller skall jag införskaffa något annat?

Fick ett långt mail från A om vallateknik, kankse bör läsa igenom det och se om jag kan knäcka vallningsfrågan. I morgon vore det skönt att bara gliiiiida fram i spåren. Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Åsa sa...

Längtar efter att åka skidor när jag läser hos dig.

Förutom en synlig snöbrist där jag bor så har jag förträngt att det ska vallas också. Såg ju rätt bekvämt ut på en skidtävling på tv där det bara var att byta till ett par andra skidor om de man hade inte kändes rätt vallade.

Rolf sa...

Äh, det är jobbigare när det är bakhalt, alltså går det åt mer energi, alltså får du mer träning. Kör ovallat!