05 mars 2009

Dag 4 i jobbexil, inga planer

4Fick sova ut och kom upp vid 9 idag också. Herman är en ängel. men 09:04 kom han in och sa Mamma jag är jättehungrig så snälla kan vi äta frukost nu? Vem kan motstå hans tindrande ögon?

Jag masade mig upp och vi har precis avslutat frukosten, Herman skall ringa en kompis. Förhoppningvis betyder det att han kan åka till en kompis så jag blir ensam hemma. Då skall jag göra det jag inte kunde i vattenbristen igår, dammtorka och skura samt tvätta fönster. Vädret ute är betydligt tristare än igår så idag längtar jag inte ut direkt.

Men skall han ha kompis här så får vi se hur mycket som hinns med.

Vincent skall på karate ikväll så jag får vänta med min egen motion till sent, jag skulle gärna gå på vuxenkaratepasset men vet inte om jag vågar, en av de andra deltagarna är rökare och han brukar stinka rök när han kommer (omklädd) och anstränga mig och vara i rökstank brukar vara en dålig kombo som leder till andnöd. Men om jag får Vincent att gå med på att vänta på gymmet en timme så kan jag åka från karaten direkt till ett BodyCombatpass det vore kul. Vi får se vad det blir, kanske slutar med en 2-timmars promenad istället.

Men nu duka av frukostgrejerna och hoppa in i duschen medan Herman ringer kompis.

Har en hel hög med jobbannonser på skrivbordet som skall gallras och skickas ansökningar till också. Borde avverka några av dem idag. Jag får inte ligga på latsidan med jobbsökandet, lika bra att komma in i rutinen innan jag blir arbetslös för då viner jobbsökarpiskan från AF.

Inga kommentarer: