25 mars 2009

Det var nog inte min blogg

Läste spalten i tidningen och personen hade bara sagt att favoritblogg var "Beas blogg" vi är flera Beatrice som bloggar och finns en del som benämns Beas blogg. Men det kan ju inte min kompis veta.

Men jag fick mig en promenad i alla fall och lånade 4 ljudböcker på biblioteket:
Jonas Hassen Khemiri, Ett öga rött
Peter Robinson, En ovanligt torr sommar
Linda Olsson, Jag vill jag sjunga dig milda sånger
Anna-Lena Brundin & Staffan Heimersson, 22 Katter i samma låda

Nu äter jag lunch och sen blir det 8-9 km i skidspåret.

3 kommentarer:

eatfrog sa...

Har du läst Mark Z. Danielewskis House of Leaves? Började just på den igårkväll och den är verkligen.. speciell. Och läsvärd. :)

Blev just klar med Haruki Murakamis Norwegian Wood, den var också härligt melankolisk. Hemingwayiansk sådär.

Älska som en porrstjärna är däremot en bok jag inte kan förstå varför den blivit så hypead. Drar mig för att läsa ut den även om jag bara har ett par kapitel kvar, sååå trååkig och ointressant.

Det var dagens bokstund!

Béatrice Karjalainen sa...

@eatfrog Inte läst någon av dem, men skall kika på biblioteket om det kan vara något för mig. Kul med boktips.

Ann sa...

å! Dig vill jag sjunga... gillade jag. Undrar när hon kommer med något nytt? Den var ovanlig, och stillsam.