26 mars 2009

Dag 19 i jobbexil, kallt som attan, kan man frysa bort fett?

19Solen skiner men det var -18 ute när jag skjutsade barnen till skolan. Nu har jag precis ätit frukost och kollade på termometern, -11,5. Lite bättre men det får gärna bli lite varmare. Vet inte om jag skall åka några skidor idag, kanske skrapar jag bort allt skräp, sätter på nya tejpar och kollar om det finns några spår på sjön istället.

Har bestämt mig för att bli av med de extrakilo den ofrivilliga frånvaron av träning lagt på mig, så nu blir det ordning på torpet. Bara att ha börjat röra på mig verkar i alla fall ha hjälpt lite. Funderar på om det är värt att skaffa ett Viktklubb.se-konto igen för ~5 kg. Jag vet att jag utan problem kan gå ner det utan VK men det är rätt praktiskt med matmenyerna (matinspirationen är just nu noll). Får fundera under dagen. En kompis skall också ner ~5 kg så vi har gjort gemensam sak. Om 10 veckor skall det vara avklarat.

Jag önskar bara att jag kunde få välja var fettet skall tas, vill inte bli utmärglad i ansiktet och få påsbröst igen. Nä snälla fettguden ta det som du lagt på mina lår och höfter samt mage istället. Vill så gärna komma i mina brallor igen. Ja jag lovar att träna.

Tror mest det handlar om att flytta om lite på kroppen, vikten i sig är inte det viktiga. Har ett par måttstocksbrallor, när jag kommer i dem så vet jag att det är bra sen får vågen säga vad den vill egentligen. För jag är inte direkt tjock eller överviktig bara lite småfluffig på vissa ställen pga brist på träning.

Med lite tur tappar även sambon några kilo på köpet, han har att ta av.

Inga kommentarer: