13 mars 2009

Nya brillor på gång

Idag var jag på Synsam och träffade Monica som jobbar med att personlighetsanpassa Polaris Eyewear-glasögon. Först gjorde vi en snabb färganalys, jag är "varm". Mina ögon är gröna med brunt längst in vid pupillen (men säg inget till Polisen, de envisades att skriva blå i mitt pass förr). Jag har ett smalt ovalt ansikte med raka höga ögonbryn. Och min personliga stil är klassisk & sportig, låter som värsta preppylooken men det är vad man får om man kombinerar "jobb-Bea" med "fritids-Bea" tydligen. Korsett mm icke inräknat.

Resultatet blev ett par Infinity 755 med grön gradering fram till och mattguld på skalmar. De behövs skäras till 4 mm på bredden per glas och 2 mm på högen för att bli perfekta för mig.

Så nöjd med färgen på bågen och formen passar mig perfekt (tror jag får väl se när bågen väl kommer). Kalaset kommer dock gå på 5170 inkl. synundersökning.

Såg att Deeped också skaffat sig ett par Infinity från Polaris.

Tyvärr kan jag inte visa någon bra bild för Polaris har dem inte på sin webbplats men jag hittade denna sida.

En bild från Polaris Eyewear:

Ni får tänka er sidan i matt guld och fronten i en mörk mossgrön upptill tonat mot lite ljusare nertill. Här är en bild med en som har ett par sådan på sig fast med den absolut minsta skalmen.

Materialet i fronten är NXT, väger nästan inget alls.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: