05 april 2009

Olust och tankeofrid

Strax skall jag till dojon med barnen. Medan de tränar tänker jag ta mig en promenad eller åka skidor, beror lite på hur spåren ser ut. Efter träningen har jag lovat barnen att vi skall se Monsters vs Aliens och det är där min olust kommer in. Har absolut ingen lust att gå och sätta mig i en mörk biosalong kl 15:45 när solen står högt på himlen och utlovar fint väder hela dagen. Längtar efter en dag där jag kan vara ute hela dagen utan några tankar på att lämna/hämta barn, laga mat till familjer osv.

Känner mig väldigt ego när jag tänker så men det känns som ett jäkla slöseri med påtvingad ledighet att inte kunna utnyttja den som jag vill, att ha ett inrutat liv även om jag inte har ett jobb att gå till varje dag just nu. Vill åka bort en vecka och vandra, komma ikapp mig själv i huvudet, fokusera, fundera på vad jag vill med livet osv. För här hemma med de krav som finns på städning, barn, mat, samliv mm så kan jag inte, tankarna får inte tid. Och börjar jag tänka hinner jag bara till panikkänslan över att bli arbetslös, för sen är det alltid dags att ta tag i något och lösningen får aldrig spelrum i huvdet.

Igår såg jag och sambon på Elegy - skönhetens makt, den handlar ganska mycket om att fundera på livet men på ett helt annat sätt. Den tog 112 minuter av mitt liv utan att tillföra något.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: