25 januari 2010

Jag hade kunnat bli rik

Läser att man nu kan få upp till 10000 i skadestånd om någon tafsar på en på krogen. När jag jobbade på Gransäter var det mer en regel än undantag att minst en full snubbe tog en på brösten, nöp en i rumpan eller körde upp en hand under kjolen. Tänk så rik jag hade kunnat bli om det på den tiden hade varit samma villkor som nu.På den tiden kunde man som mest få njuta av att se aset bli utkastad från stället av någon av vakterna medan de skrek dvs okvädesord om att man minsann bad om det med den korta kjolen mm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bea.

Tur för annars hade jag nog varit skyldig dig lite pengar. :-)

Béatrice Karjalainen sa...

Nu blir jag ju nyfiken på vem anonym är. Men du kan ju föra över några kronor till mitt paypalkonto om du känner sig skyldig.