07 januari 2010

Stora Bloggpriset 2009

Då var det dags igen att utse vinnare i Stora Bloggpriset. Idag meddelade man vilka som är nominerade. Inte en endaste liten bokblogg är med bland kulturbloggarna och även matbloggar lyser med sin frånvaro. Trist då det är två kategorier som jag gärna läser. I kategorierna Mode, Sport och Design & Inredning valde jag att inte rösta alls, läser inte någon av de bloggarna. Skummade igenom bloggarna som var nominerade och slogs av att jag undrar hur Kenza kan vara nominerad i mode, såg inte ett inlägg om mode på de sidor jag bläddrade tillbaka.

I övriga kategorier röstade jag. Men jag gör det bara en gång. Jag antar att det kommer vara som förra året då man kunde rösta en gång per dag men det ids jag bara inte. Så här föll mina röster i år:

Kultur & nöje - Älskade dumburk
Vardagsliv & fritid - Heja Abbe
Politik & Samhälle - Isobels text & verkstad
Prylar & Teknik - Lilla Gumman


Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: