07 januari 2010

Mamma är nästan lika galen

Herman sprang ut till brevlådan och hämtade posten i bara t-shirt, byxor och skor tidigare idag och jag tyckte han var helt knäppt. Men nästan lika knäppt är det nog att kl 19 dra på sig ullunderställ, skidbrallor, termobrallor, fleecetröja, dunjacka, vantar, hanlduk och buff och ge sig ut och gå en mil i -30 grader. Men helt frivilligt var det inte, det var @dannegrahn som påminde mig om att jag minsann inte hade gjort någon mil idag när jag frågade om jag fick gå och sova det var ju bara att lyda och vår motionscykel i källaren är så sjukt obekväm att jag valde promenad.

Men det var faktiskt skönt att få röra på sig lite, lyssna på ljudbok och höra snön knarra under skorna. Men det är svårt att gå fort i den mängden kläder och kängorna med nya formgjutna sulorna och jag är inte riktigt överens ännu. Men det kommer väl. Det var också lite småjobbigt att gå utan glasögon, de immade igen hela tiden så jag tog av dem, då blir jag rätt så blind.

När jag kom hem hade jag lite frost i luvan, buffen och halsduken som synes på bilden till höger.

Inga kommentarer: