20 februari 2013

Att slå ut lite ilska #029 #blogg100

I veckan har jag varit på sjukt dåligt humör. Låg som attan.

I måndags var jag på PSI-pass och slog ut lite ilska. Kände hur jag tog i som fan och fokuserade. Efter passet när jag sa till instruktören att det hade varit ett bra pass svarade hon "bra kört och du måste varit arg på någon med den blicken". Oj så rätt hon hade.

Efteråt kändes det lite bättre, adrenalinet jämnade ut humöret lite.
Idag var jag på ett bodycombat-pass och försökte köra så hårt jag orkade och efteråt den sköna känslan av avslappning i hela kroppen.

Gissar att jag kommer ha lite träningsvärk i morgon, körde spinning och lite styrketräning igår oxå. Inte alls lika bra humörutjämnare.

Humöret är lite bättre nu, men fortfarande en del saker som gör mig låg. Saker jag inte riktigt kan styra över eller påverka. Så det är ju skrutt oxå att jag låter dem påverka mig. Skall försöka tänka på annat. Som att jag haft några riktigt bra kundmöten i veckan. Vissa är en fröjd att jobba med och roliga projekt. Det kan jag glädjas åt.

På tal om annat såg jag just avsnitt ett av serien Gengångare på SVT-play. Den verkar helt ok. Såg att den försvinner 9 mars från Play så skynda att se.

Vad gör ni för att lätta på trycket lite?

Inga kommentarer: