24 februari 2013

Nu slår jag på ordverifieringen (capthca) igen #033 #blogg100

Google har under 1 år knappt släppt igenom en enda spamkommentar i bloggen förut men bara idag har jag fått rensa bort 10 stycken som gått igenom och hamnat i bloggen. Så tyvärr ordverifieringen är påslagen igen. Jag vet att den är skitjobbig, att bilderna på siffrorna är så suddiga att man får spunk och börjar undra om man inte är en robot trots allt.

Captcha är bara för anonyma kommentarer, det skall fnka att logga in med OpenId och kommentera utan att behöva verifiera att du inte är en robot.

Men skulle det nu strula och du vill du kommentera så kika på min profil på G+ där hamnar alla mina blogginlägg så har du ett Googlekonto kan du kommentera där. Annars är alltid min mail öppen. Alternativet till att slippa captcha är att skippa anonyma kommentarer, då måste man ha ett OpenId för att kunna kommentera men jag skulle helst slippa att tvinga alla att identifiera sig.

Inga kommentarer: