05 februari 2013

OJ! #014 #blogg100

Tobias Mård, vd Exait och
Carl-Johan Hultenheim, vd Atea

Foto: Béatrice Karjalainen
Idag var det samling på kontoret, samtliga medarbetare hade kallats till infomöte, något stort skulle annonseras ut. Och stort var det. Atea har lagt ett bud på Exait där jag arbetar.

Blir spännade att se var den här resan tar oss. Magen lite så där halvspänd, var hamnar jag, vad skall jag göra osv... Men det är bara att vänta och se. Först skall ju allt det affärsmässiga bli klart. Men klart är att Exait blir helägt dotterbolag till Atea och där i hamnar alla som jobbar med system-och verksamhetsutveckling samt projektledning och förvaltningsledning hoppas jag. Resten går över till Area.




Det skall bli en intressant resa, senast jag var med om ett uppköp var det ett investmentbolag som köpte så inte riktigt samma sak.

Verkar som medierna snappat upp det hela:


1 kommentar:

eatfrog sa...

ojdå, det var ju lite oväntat!