28 april 2013

372 foton att ta hand om och mer ledighet #096 #blogg100

Tyckte att jag fotade jättelite under mina dagar i Abisko men likväl kom jag hem med 372 foton. Så nu har jag och Lightroom några timmar framför oss, rensa, välja, fixa, publicera. Tur det är några fler lediga dagar framöver.

Har påbörjat rensningen i alla fall, det är en hel del suddiga bilder, sätta fokus manuellt med bara displayen var omöjligt i solljus och det kommer ta ett tag att väja mig vid EVF:en, funkar sådär med brillorna på och utan glasögon är ju inte min egen skärpa den bästa även om jag får lite hjälp av inställningar i EVF:en.

Sen blir ju motiven inte så varierande när man är på samma ställe i flera dagar så vi får se vad som blir kvar.

Måste komma ihåg att ladda ur GPS:en också så jag vet var jag har varit. Lägger upp rutterna på FunBeat som vanligt när jag fixat det.

Blev många långa turer så jag samlade bra med poäng till Sverigestafetten :-)

I morgon blir det jobb igen, på tisdag är det Valborgsfirande på Gruvberget, 18 öppnar vi stugan och 19 tänder vi brasan, kom gärna förbi om du kan. Själv måste jag vara där klockan 16 så jag får se till att träna tidigt. På onsdag skall jag bara slappa, typ sova hela dagen förutom att träna 120 minuter om nu inget fik är öppet då kanske jag tar mig en långcykeltur.

Här får ni mitt favoritmotiv från första dagen helt oredigerad. Har några olika varianter så vi får väl se vilken som hamnar i albumet sen. Får se om jag lyckas hitta ett 356 tema som passar också.


Inga kommentarer: