05 april 2013

Agent Beastankar i de grönas tjänst #073 #blogg100

Idag var det dags att leka agent på riktigt. Efter jobbet gav jag mig ner på stan där en ny portal hade öppnats. Jag lyckades få den att bli grön och fullbestyckad med L1 resonators (är ju bara L1 själv). Sen var jag och bråkade lite med de blås portal vid kyrkan och testade lite XMP Bursters bara för att se hur de funkade. Vid Kulturens hus nöjde jag mig med att hacka.

Passade på att svänga förbi Porsön som är det portaltätaste området i Luleå och hacka tre portaler där innan jag svängde förbi och hackade vår portal vid rostbollen för att få lite mer grejer sen for jag hem till Boden där det fanns 2 portaler som ingen ägde, de är nu oxå i de grönas ägo för stunden i alla fall.

Jag har fått bra hjälp av Luleå Enlightened på G+ med bra tips och trix så nu skall jag väl bli lite bättre på hur man skall tänka. Har lite kvar till att bli L2 men det borde jag i alla fall vara innan helgen är slut hoppas jag.

Tänkte försöka roa mig med att skicka in lite fler portaler här i Boden också vi har rätt många bra landmärken som kan passa. Får se till att lägga dem så de passar in på en joggingrunda :-)

Tittar lite avundsjukt på kartorna i storstäder och ser att de har sjukt många portaler. Det jag gillar hittills med spelet är att det är så socialt, man kan inte klara sig helt själv man måste teama ihop med andra för att det skall gå.

Jag ha massor kvar att lära.

1 kommentar:

Unknown sa...

wow, verkar beroendeframkallande, jag ska kolla in det. bra tips.