14 april 2013

Jag spelar sällskapsspel alldeles för sällan #082 #blogg100


Idag var några vänner här och åt tårta. Fick en fin mugg med katter på och ett matchande ljus, så nu kan jag ha mysstund för mig själv :-) Men den bästa presenten var att de ville spela sällskapsspel med mig. Jag saknar verkligen spelkvällarna vi hade innan barnen kom.

Vi spelade Roborally ett av mina favoritspel, det är så härlgit kaosartat och även den bästa strategen kan åka dit på att någon annan sabbar något, eller en kedja av händelser inträffar. Den bästa programmeraren kan lyckas lägga ett helt galet program osv... det är ett överraskande spel som leder till många skratt och doh!

+Mattias Pantzare vann trots att han var tvungen att fara iväg innan spelet var slut, Kerstin som spelade ihop med +Arne Lindström tog nämligen över Mattias Robot och lyckades programmera den i mål.

Två av mina andra favoriter är Illuminati och Age of Renaissance.

Vilka spel gillar du?

1 kommentar:

Michael Sillion sa...

Age of Renaissance tar ju hela dagen :)
Gillar du det så kan jag bara rekommendera Clash of Cultures :)

Min Favoriter just nu är
#1: Clash of Cultures
#2: Legendary: A Marvel Deck Building Game
#3: Terra Mystica
#4: Dominant Species
#5: Spartacus: A Game of Blood & Treachery
#6: Mice and Mystics
#7: Tzolk'in: The Mayan Calendar
#8: Robinson Crusoe
#9: Star Wars: X-Wing Miniatures Game
#10: Tammany Hall

http://boardgamegeek.com/user/Sillion