07 juni 2014

En shoppingdag #099 #blogg100

Vincent och jag var på stan idag för att köpa avslutningskläder till honom och snacka om butter unge. Först skall han ha shorts och en skjorta men när vi började titt på shorts var det plötsligt byxor som redan fanns hemma som gällde. Fortsatte titta på skjortor men nä då ville han ha något annat och vi började kika på pikétröjor men nä då ville han istället ha en tröja eller en t-shirt, vi hittade inga sådana heller så det blev tillbaka till piké. Vad jag än visade sa han "jag vet inte" eller "nä".

Sen gick vi på fik, på Hansons som tyvärr hade nada för en laktos- och glutenintolerant så Vincent fick fika på egen hand. Jag njöt av solen istället.

Drog till Luleå och fikade med vänner vid norra hamn efter att jag köpt presenter. Väl hemma igen ville barnen ha pizza så jag köpte pizza till dem och biff med lök till mig. Jag och Vincent satt ute vid strandkanten och åt middag medan sjuklingen åt inne.


Inga kommentarer: