17 juni 2015

Dag 168 - Jag står och trampar vatten men ungarna går framåt

Idag är det tur att jag tar ett foto om dagen annars hade det nog blivit blank här gällande mig. Men inte ens dagens bild är så kul. Körde runt halva Luleå och halva Boden i jakt på en blomsteräng men tillslut fick det bli en vägrensblomma, handhållet eftersom stativet var kvar hemma. Känner att det redan nu några dagar innan halvårsskiftet börjar bli jättejättesvårt det här med fotograferandet. Måste hitta någon inspirerande lista eller något sådant.

På jobbet ser jag en ljusning i tunneln eller så är det tåget som skall köra över mig totalt. Jag behöver vara ledig. All ork och allt tålamod är slut nu.
Vincent har blivit uttagen i sitt lag till första zonlägret för eventuellt avancemang till länslaget. Vi får se hur det går, han är på första träningen nästa onsdag. Han verkar ha en skön inställning till det "det är träning med andra människor, det skall bli kul".

Herman funderar på att börja YouTuba kubvideos (dock måste jag hjälpa till han är ju inte 13 ännu och Googles villkor säger ju att man måste var 13) och har fått testa att använda min a6000-kamera för att spela in. Men tyvärr är den ju oftast med mig. Vi testade även med NEX-5N oxå men som Herman sa, spelar den in i 10 fps eller? Men jag tror jag missade någon inställning, har ju knappt filmat någonsin med den. Så jag skall testa lite mer någon annan dag. Den kameran ligger ju bara här hemma och samlar damm annars. Måste nog dock köpa ett objektiv till honom i så fall eftersom jag har med alla i min kameraväska. Men de går ju att hitta billigt på Tradera, runt 500-600 kr. Han verkar drömma om att kunna få spons på sina kuber, de största kostar ju en hel jäkla massa pengar.


Medan jag hjälpte Herman fick jag värsta yrselattacken. Trodde jag skulle falla ihop. Fick sätta mig ner med huvudet mot bordet. Sköljdes över av illamående samtidigt. Borde nog vätska upp mig ordentligt i helgen och ta mina prover på måndag för det där kändes inte bra.

Inga kommentarer: