15 juni 2015

#uppochhoppaijuni 15 - Mina löparskor

Dagens ämne i #uppochhoppaijuni är mina löparskor. Det hade i min värld hellre fått vara mina träningsskor för alla springer inte, alla är inte löpare, alla älskar inte löpning. Jo jag äger ett par skor som var köpta för att jag skulle springa i dem, ett par adidas Women's Supernova Sequence 3 Shoes G44743. De provades ut enligt konstens alla regler med löpband och allt var det var. Det är de mest osköna skor jag har. Får alltid skav av dem så de använder jag knappt. I funbeat har jag registrerat 16,44 km med dem. Vet att jag använt dem mer än så dock men inte är det mycket. Så de räknas inte. Då tittar vi på vad jag har i övrigt i skoväg. Hmmm...

Mina Nike Free 3.0 V 3 som jag köpte för att få en lättare sko de gånger jag får för mig att springa är mer välanvända och mina Nike 5.0 är väl de som jag dragit på mig de senaste gångerna jag fått ett springryck.

Men både de tassar jag omkring i på promenader också. På vårruset har jag sprungit i mina Eccosandaler och i skog och mark kan jag lika gärna ta de som något annat på fötterna. Huvudsaken är ju att jag har en sula under foten och inget som skaver ovanpå. Mina Eccosandaler satt ju på fötterna på alla caminiovandringar, de har många mil i sig

 De skor som suttit på mig flest mil är någon av alla mina Salomon Speedcross II. Mina älsklingsskor, äger just nu 3 par som alla håller på att falla i atomer och eftersom de inte längre går att få tag på så sörjer jag och hoppas att Salomon skall inse att SC III inte alls är en lika bra sko. Min SC II har varit med om mycket, flera långvandringar i fjällen 2, 7 st Laplands ultra och ett antal vinterlöpturer här hemma. Men frågar någon mig vilka som är mina löparskor så säger jag inga, jag har inga löparskor jag springer ju inte.

Inga kommentarer: