18 juni 2015

Dag 169 - Skall bli skönt med ledigt

Idag har solen strålat ute och jag borde ha varit ledig men icke. Istället var jag på jobbet före kl 8 och hem kl 19. Tjoho! Men nu är det snart slut som jag sa igår så ser jag ljust i tunneln och det verkar inte vara ett tåg :-)

Idag hade jag kunnat ringa i orderklockan på jobbet, dels för en affär som strulat en jäkla massa (inget mot kund dock utan intern pappersexcercis som gör mig gråhårig ibland) men som äntligen löste sig och en trevligt beställning från en annan kund. Men istället så fick dagens bild vara på klockan. Haft strul med hörseln hela dagen så ringa i den skulle bara ha varit dumt.

Idag hade vi en utbildning på jobbet som jag planerat med utbildaren. Den kanske inte gav något till precis alla som var med men jag hoppas alla fick något i alla fall. Jag och en kollega fick i alla fall idéer och fastnade i en ytterst intressant arkitekturdiskussion som jag var tvungen att avbryta för att åka på lunch med Mattias. Trevlig lunch.

Jag och kollegan hade ritat upp en skiss i lager på lager på ett blädderblockspapper, blir intressant att se om han kan rita rent det. Jag älskar de där arkitekturdiskussionerna, när vi klurar på hur vi kan sätta upp lösningarna på bästa sätt. Att gå gå till mitt skrivbord och läsa på, se om mina tankar matchar vad vi kan göra. Men det är inte mitt jobb så jag får vara med och kläcka idéer och sen får någon annan grotta runt i det och presentera en bra lösning. Kan vara så avundsjuk på dem, skulle vilja göra mer sådant. Det event jag planerar till hösten kanske gör att jag får göra lite sådant då, det här var en föraning om vad vi skall syssla med en dag i augusti.

När alla andra hade gått hem hade jag tid att göra det jag skulle, 2 timmar tog det och sen fick jag gå ut i finvädret för att åka och handla bollpump och strumptejp till Vincent och midsommarmat. Vi brukar oftast åka iväg någonstans och äta midsommarlunchen ute. I år kanske det blir Laxholmen i Edefors.

När jag väl kom hem var jag jag jättehungrig och kände mig som en urvriden disktrasa så trots kanonväder ute gav jag mig in, lagade lite mat till mig (de andra hade varit på pizzerian för jag var så sen). Stekte lite överbliven potatis och några kryddiga korvar. Sen var klockan så mycket att jag skippade motion för att sitta vid datorn och slösurfa samt uppdatera xboxen som ingen rört på veckor. Hade tänkt att programmera lite men orkade bara inte. Satt och tittade ut på en båt med fiskare på sjön, en stor mängd fåglar kretsade runt båten och hoppades på att något gott skulle dyka upp. Såg lite roligt ut. Blev sugen på att paddla. Det skall jag nog göra på lördag om det är fint väder. På söndag skall jag tydligen cykla till Luleå med Henrik. Blir en aktiv helg. Det behöver jag när det inte blev någon resa till Senja. Men helt ledig kommer jag inte kunna vara i helgen. Måste jobba några timmar så att testaren kan göra klart på måndag (han har egentligen semester men har lovat komma in 2 timmar på måndag så då måste jag se till att allt är klart tills dess).

Inga kommentarer: