09 december 2015

Dag 343 - Promenad i mörker

Vaknade efter 4 timmars sömn i natt. Kunde inte somna igår och dessutom på väg ner i sömn vaknade jag till med ett ryck, shit måste fixa ett mail om en grej. Men nä jag tvingade mig själv att släppa det, att krypa ner igen och försöka glömma. Somnade väl tillslut trots allt. Skulle till vårdcentralen på morgonen idag men var alldeles uttorkad, ingen idé att gå dit då för då får jag ändå för höga Hb-värden mot vad jag borde ha.

Tror ni jag på morgonen kom ihåg det där viktiga, nä då stressade det ju mig hela dagen att jag inte kunde komma på vad det var. Sent på eftermiddagen sa något någonting som triggade igång minnet och då skrev jag ner det på en post-it (för i kalendern ryms ju inte mer saker).

Idag hade jag 2 grejer som skulle göras, ett viktigt möte som hade sprängt planeringen av det andra. Mötet avlöpte väl utan att jag fick något att göra efteråt (tjoho!) men sen gick resten av dagen åt h-e. Jag fattar inte hur mycket "viktiga", "bara du kan det här", "vi mste få svar på det här nu" osv... det kan rymmas på en dag. Nästa vecka skall jag sätta mig hemma och jobba, eller kanske på biblioteket i Luleå. Någonstans där folk inte får tag på mig. Men jag han i alla fall påbörja det jag skulle göra och göra upp en plan, men när jag skall hinna exekvera den vet jag inte. Sen kom en annan på jobbet och sa att jag måste planera in en grej innan jul. Vet i fasiken var jag skall stoppa i den alltså, för inget av det jag gör är det någon som säger "pausa det ett tag", allt är lika viktigt. Gah!!! Kloning någon?

I morgon skall jag granska ett dokument så då tänkte jag låsa in mig i ett rum i källaren på jobbet alternativt även då sätta mig på biblioteket.

Efter jobbet idag så tog jag en promenad med Mattias, det var verkligen kolsvart ute idag. Ingen måne, lätta moln och regn i luften. Blåsigt och galet halt.

Jag stannade till och fotade lite mörker på vägen.
Vi stannade till på O'Learys och åt innan vi gick runt udden tillbaka till bilarna för hemfärd. 18,66 km fick vi ihop.
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=5905603Jag fick ett meddelande hemifrån om att diskmedlet var slut hemma och lovade att åka och handla. När jag satte mig i bilen var det vacker frost på vindrutan så dagens bild får bli på det, den är i svartvitt.

Inser att jag inte kommer vara hemma någon kväll denna vecka, stackars Henrik som är sjuk. På lördag skall jag tydligen stå i fik på handbollen. Fick veta det igår, idag inser jag att jag även förväntas baka eller göra en jäkla massa mackor. Mackor blir det för oss inser jag. Skönt för då kan jag handla på morgonen och ta med dem när jag kommer för innan det hinner jag inte då jag skall vara på julfest på fredagen. Och sätta en sjuk sambo på att breda en hel jäkla massa mackor känns väldigt dumt.

Inga kommentarer: