25 december 2015

Dag 359 - Regn

Inte klev jag klev upp kl 9 som jag tänkt idag heller men vad fn det är ju ledigt. Klockan var närmare 11 när jag väl åt frukost. Latbea. Vi skulle ju åkt skidor idag men ute regnade det. Henrik valde därför att skjuta på sin skidpremiär. Men jag tog mig tillslut ut för att promenera. Möttes av blankis och decimeterfjupt snöslask. Inte optimalt promenadväder, det var inte ens fotoväder. Men jag knatade iväg mot Aldersjön, tog ett foto i skogen där innan jag drog vidare.

Gick delvis tillbaka innan jag vek av på en av Försvarsmaktens vägar, Hedenvägen. Där fick jag syn på en vy mot Understberget så jag fotade åt det hållet. Den bilden får vara dagens bild.
Så galet grått vilket kanske syns på denna bild från Heden.

Väl hemma fixade jag bilder (alla fick vara i square idag trots att de är från kameran) innan det blev dags för middag och som vanligt så gjorde jag julpytt. Det innebär att jag steker potatis, brysselkål, prinskorv, köttbullar och skinka. Serveras med alla vanliga tillbehör som rödkål, långkål mm.
Sen blev det lite sova av ren utmattning innan vi spelade Puerto Rico som dagens sällskapsspel. Första gången för mig. Det var rätt kul.

Hamnade sedan framför TV:n

Inga kommentarer: