07 juni 2016

Dag 159 (#099/#blogg100) - Svajigt

06:30 lämnade jag av sambon på flyget, nu är man ensam med ungarna i typ 2 veckor. Efter jobbet fick jag stå lite stand by för ett eventuellt sök med MP.  Jag han i alla fall hem och fixade mat att ta med och drog på mig varma kläder. Han även med att knäppa en bild ifall jag skulle ha blivit kvar länge på söket. En växt på gården fick vara motivet, ser ni vad det är? Och ser ni spindeln? Det var en svår bild att ta när det blåste som sjuttsingen ute. Fick dra upp ISO lite för att få ner slutartiden. Satte en bländare som gav mig den bokeheffekt jag ville ha. Grannens bil ville jag inte se men som vita cirklar funkar den. Älskar hur man kan leka med sådant där.

Upptäckte att Stenoflexpaketet bara innehöll 10 fotopapper, inte 12 som jag trodde så nu har jag beställt ett refillpack och då kan vi få 5 var, 3 att öva på och 2 till att ta månadsbilderna. Med 3 st paket med framkallningsgrejer så kan vi ju faktiskt framkalla med 4 månaders mellanrum också. Nu har förvisso Joakim utrustning för att framkalla fil redanså den biten är jag minst orolig för. Mer orolig för att vi kommer ha 24 överexponerade eller underexponerade suddiga bilder om ett år som ingen kan se vad de föreställer. På tal om sådant så är jag jättesugen på att beställa ett sunprint kit tror jag skulle gilla det. Funderar på att beställa boken Shadow Catchers: Camera-less Photography som inspiration.

Åkte till Sävast där Vincent spelade match i DM mot Gammelstad. Satt på läktarn och kollade mobilen i ett och plötslig kom ett SMS som sa att söket inte blev av. Tudelat det där, det är trevligt att sitta i sambandet och bra övning men ännu bättre är det ju om ingen är borta. Mobilens svarta skärm var roligare än matchen. Sävast var inte taggade det minsta och förlorade matchen förtjänt. Vincent var sur och arg när jag körde hem honom, han vill vinna men som målvakt är det tufft sådana här dagar. Min son är en vinnarskalle och brinner för att spela fotboll och vill att hela laget skall vilja samma sak som han men ibland stämmer det helt enkelt inte.

I DM får man tydligen bara en chans, en match och sen ute om man förlorar den som grabbarna gjortde idag med 1-4. Så Vincent var inte helt nöjd, han gillar att spela match.

Nå ja nya tag på tisdag när de möter samma lag igen i serien, hoppas grabbarna har tänt till lite då. Vincent skall stå den matchen också, hoppas han får revanch.

När jag kom hem åt jag mackorna jag hade gjort i ordning och sen så såg jag att det var ett fantastiskt fint ljus ute på grannens rönn så jag sprang ut och matade myggen en stund nere vid sjön. Nu kliar det som attan.

Här kommer några bilder. Först en på trädet jag fick syn på.

Ställde mig på grannens brygga och fotade, fick röra mig försiktigt för att inte skapa ringar på vattnet. Lite svajigt är det alltid att stå där ute.
Drog upp bländartalet för att få lite strålar på solen. Men oj vad skitig min sensor är, fick klona bort massa dammprickar. Borde nog lämna in den på en ordentlig rengöring men var gör man det här i krokarna tro.
Klättrade sedan ner till strandkanten och lade mig på knä för att ta denna bild. Älskar de där blommorna.







Inga kommentarer: