26 juni 2016

Dag 178 - Beas taxiservice

Den här dagen har präglats åt att göra saker för andra personer, som att köra bil med folk. Men det är uppoffringar man gladeligen gör om det sen betyder att jag får några veckor för mig själv. 08:25 skjutsade jag Henrik till Råneå där han möttes upp av 6 andra som han skulle cykla med. För att få ihop resten av dagens logistik erbjöd sig en av dem att skjutsa honom till Luleå sen så jag slapp och hämta i Råneå också. Jag knäppte en mobilbid på dem innan de sig ut på den lite över 7 mil långa banan som är Rantrampet (maken till dåligt marknadsfört event har jag sällan skådat men men tanke på den dåliga infon är det ju inte säkert att jag sett de som är sämre pga total avsaknad av info). De skall cykla det nästa helg då tävlingen är. Behövde lära sig banan.
Innan jag styrde hem mot Boden stannade jag vid Råneå kyrka och knäppte en bild. Den får vara dagens bild. Fixat och klart 09:12 på morgonen, perfekt. Önskar dock att jag hade haft ett tiltobjektiv.
Fick några timmar hemma, åt frukost ute i solen och läste en guidebok om Camino del Norte innan det var dags att ge sig ut på vägarna igen. Denna gång med Vincent i bilen men innan vi kunde köra till Hertsön där matchen var så skulle vi först plocka upp Henrik och hans cykel i Notviken så snabbt in där. Släppte av Henrik på hans jobb och sedan ut till Hertsön. Lämande Vincent och åte tillbaka till stan för att hämta upp Henrik. Vi valde att gå in på stan och fika, åt en glutenfri varm macka på Friends Fika & Food. Den var minimal jämfört med de vanliga (ungefär hälften så stor) men samma pris. Var knappt någon kyckling i den heller och brödet stenhårt höll på att inte komma igenom med kniven. Verkligen inte värt priset. Sen om de frågar om man vill ha en macka mild eller stark så är det ju lätt att tro att det är innehållet i mackan. Valde nu stark och då fick jag en liten kopp med Rydbergs Mexicanadressing till mackan. man kan väl när man tar 95 spänn för en macka i alla fall bemöda sig med att kleta på såsen i mackan? Nä de mackorna går bort i fortsättningen. Efter fikat åkte vi ut till Hertsön och såg Vincents lag vinna med 8-0. Vincent spelade dock inte för idag stod en av de andra målvakterna.

Vi stannade till på McDonald's på vägen hem, Vincent var hungrig, hittade andra lagmedlemmar där också. Sen hem. Tanken var först att vi skulle ha kört Vincent till Tallvallen i Sävast där han skulle ha stått i mål åt P-02 men av någon anledning ställdes det in bara någon timme innan samling, kanske ställde någon av deras utespelare upp eller så har deras målvakts skada lagt sig.

Satte mig på trappan och läste lite mer i guideboken och busade med katterna som fick följa med ut. Middag för mig blev resten av min pizza sen i fredags och jag har roat mig med att slappa framför TV:n. Skall se om jag får tummen ur och bokar min resa också eller om jag väntar till efter provtagningen i morgon.