12 juni 2016

Dag 163 - Fika, får, föräldramöte, fika

Kom som sagt i säng i morse snarare än i går kväll men dagens första foto hittar ni i gårdagens inlägg istället.

Idag var en dag i F:ets tecken tydligen. Började med att stressa mig iväg till Fägnan för att fika med Anders och Joanna samt Rolf och Jennifer som var upp på besök. Mycket trevligt. Rolf & Jennifer kan jag verkligen sakna. Älskar Rolfs humor. Det blev en trevlig fikastund. Tyvärr kunde jag inte följa med och titta på deras nyinköpta hammocktält utan var tvungen att stressa mig hem för att skjutsa Vincent på fotbollsmatch men sen visade det sig inte behövas, han skulle ta bussen. Så jag svängde runt i Kyrkbyn och stannade till vid fåren i hagen vid Hägnan och knäppte några bilder. En bild på kyrkan men lite nyfikna får är dagens bild. Nöjd med att jag fick med kyrkan och några stugor i bakgrunden med lagom skärpa, man ser ju vad det är. Hade dock gärna sluppit bilarna till vänster.
Tog några bilder till. Här kom kyrkan på sniskan och det gick inte att räta upp då försvan mulen på fåret till höger ur bild också. Måste bli mer noga när jag fotar. I bilden ovan hade jag koll på kyrkan och hade mer tur med att fåren poserade så snällt.
Dessa bilder kostade mig en rejäl elstöt, var ingen skylt om att det var elstaket, lutade mig mot en vägg där staketet fäste och fick mig en rejäl kyss i knät.
Vi hade föräldamöte på läktaren på fotbollsplanen, viktig info behövde lämnas till oss. När jag hade fått den stannade jag kvar och pratade lite med de nya föräldrarna, vi har ju fått in halva Svartbjörnsbyns lag då deras P-01-lag lade ner. Duktiga killar och trevliga föräldrar. En del av grabbarna har redan varit med om en klubbflytt förut så nu hoppas jag de får stabilitet i Sävastlaget. Ett lag med fina grabbar och 4 duktiga och engagerade tränare. Huvudtränaren verkligen älskar våra grabbar och brinner för att få träna det laget vilket är så fint att se. En av de nya föräldrarna sa att hennes grabb hade sagt vi och dom några träningar och kommit på sig själv häromdagen att nu sa han bara vi, nu var han en del av Sävastlaget och inte en i Björnsdelen i laget. Det tycker jag låter bra.

Sen brummade jag hemåt, plockade upp Herman och så åkte vi till Café Rävasten och fikade, kunde till och med sitta ute. Jag åt deras goda glutenfria paj och tog en chokladboll. Det senare skulle jag int gjort, mådde galet dåligt sen, jag verkar ha fått ännu svårare att intaga choklad på senaste tiden. Förr gick kakao bra men märkt av att jag får huvudvärk och mår riktigt illa. Det är bara att utesluta choklad även i bakverk och sådant då. Snart finns det väl inget jag kan äta. Tröttsamt. Tog en bild på en dörr på ett garage, älskar färgen.
På vägen tillbaka stannade jag på den lilla myren som ligger strax innan Heden och knäppte några bilder till. Gissa om fötterna blev blöta när jag klev ut i den med bara sandaler och strumpor på fötterna.
Efter fikandet lämnade jag Herman hemma och åkte tillbaka till Sävast, såg de 5 sista minuterna av matchen. Vincent spelade inte så jag var inte så engagerad. Småpratade med några föräldrar och en mormor tror jag det var. Hon gav mig beröm för min hårfärg och sa att den passade så bra till mina färger. Då blev jag glad. Fick vänta jättelänge på Vincent, när de flesta killar kommit ut så frågade jag om Vincent var på väg han oxå men fick svaret han hoppade precis in i duschen. Det är jättetrevligt att han är social och kamratlig i omklädningsrummet, kollar så att alla får med sina grejer osv men man får ju vänta en evighet, han hade ju inte ens spelat idag.

Vi for hem och jag mådde fortfarande pyton. Barnen ville ha sushi till middag, passade mig perfekt då behövde jag inte laga mat så jag ringde och beställde. Skulle vara klart på en halvtimme. Jag var så sänkt att jag var tvungen att lägga mig på sängen innan jag kunde åka iväg. Ställde ett larm på 20 minuter. Däckade totalt och vaknade av att mobilen lät. Vågade nästan inte köra bil in till stan och hämta sushin men piggnade till lite utomhus. Hämtade maten och åkte hem. Medan barnen åt fixade jag med bilderna och jobbade med en kalkyl.

Vid 20:30 var Herman sugen på glass så vi åkte till Coop men väl där ville han hellre ha vattenmelon, "jag vill ju inte bli fet" :-) Jag köpte bröd och leverpastej, kom på att det nog var bra att få i sig lite mat. Förstår inte var min aptit tagit vägen.



Inga kommentarer: