01 juli 2016

Dag 183 - Andra halvan

Nu har halva året gått. Jag kämpar på med fotograferandet. Tränandet går det värre med men nu har jag i alla fall bokat en resa till Spanien eller egentligen till Frankrike och Biarritz måndagen den 18 juli. Sen måste jag ta mig därifrån till Irún. Men det ser faktiskt ut som om det går att gå direkt från flygplatsen på en markerad led till och med så varför inte. Det är bara en dagsetapp. Låter som en bra start. Skall nog boka mig ett boende nära flygplatsen så kan min första dagsetapp vara att ta mig till Irún helt enkelt. Ju mycket coolare att säga att man gick från Frankrike :-)

Idag så blev det en liten fotorunda längst med Centralvägen ute på södra skjutfältet. Stannade till vid Vändträskån där byn var så vacker. Men det starka ljuset gjorde det lite svårt att fota. Tänker åka dit någon dag senare på kvällen. De första bilderna är åt Mockträskhållet. Den första togs med gråfilter på fick inte riktigt till rätt färger sen. Måste få till det där med att mina gråfilter har färgstick.
En bild mot Vändträskhållet där solen var snäll att ge mig en stråle.
Denna bild som är på ån mot Vändträsk får vara dagens bild.
När jag körde hemåt stannade jag i Vändträsk och tog lite bilder på lupiner. Hörde precis efter på radion att man uppmuntrar svenskarna att rycka upp dem för de tar tydligen över så att exempelvis gullviva och blåklocka får det svårt. Lupinen introducerades här för ca 150 år sedan.
Fotade även några orkidéer i vägkanten strax innan Heden. 



Inga kommentarer: