09 augusti 2007

Jag stressad?

Jag svarade så ärligt jag kunde på I Forms "Är du stressad test" och fick resultatet:
Du verkar stressad
Försök att hitta orsakerna till att du är stressad. Det kan du t ex göra genom att gå igenom svaren i det här testet. Finns det så något som du kan göra något åt, här och nu? Är det saker som du kanske kan leva med och som inte behöver utgöra en stressfaktor längre?

Du ska se till att få bort några konkreta anledningar till att du känner dig stressad och det gör du genom att lämna ifrån dig uppgifter som du inte hinner med, och se till att du inte tar på dig nya.

Be andra om hjälp. Skaffa dig en överblick och prioritera vilka uppgifter som ska lösas nu och vilka som kan vänta. Om det finns saker som du saknar både medel och möjligheter att lösa nu så se till att göra dig av med de uppdragen.

Samtidigt bör du göra något aktivt för att rusta dig mot stressen. Och då är motion det allra bästa sättet. Antingen i en intensiv form typ en joggingtur, cykling eller någon annan träningsform. Eller så ser du till att öka ditt dagliga motionerande genom att cykla eller gå till jobbet, att gå en runda på lunchen eller något liknande. Ju förr du kommer igång, desto bättre.
Det var ju lite kul att höra att jag skall skaffa mig överblick och prioritera vilka uppgifter som skall lösas nu och vilka som kan vänta. Vänta nu jag har ju inga uppgifter olösta. Kan det vara så att understimulans ger samma symptom som att ha för mycket att göra? Är det därför testresultatet anser att jag är stressad?

Öka motionen, hmmm jag har redan motionerat 650 minuter dessa 8 dagar i augusti det är
81,25 minuter per dag borde inte det räcka och ja jag går redan en promenad på lunchrasten. Cykla/gå till jobbet jo jag tackar, de har inte tänkt på att folk kan bo som mig 4 mil från jobbet. Men det är klart jag kan ju åka hemifrån kl 6 på stålhingsten och vara på jobbet kring 8.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: