01 mars 2008

AFs system verkar lyssna på regeringen

Arbetsförmedlingen lanserade för ett tag sedan sitt nya förbättrade Platsbanken. Och ja det är bättre än det gamla som var sämre än sämst men det nya är ju fortfarande inte bra. Har de aldrig någon användbarhetsdesigner med i arbetet och testar de aldrig sina system?

Först så funkade det inte att få prenumerationerna för mailet med bekräftelsen att man ville prenumerera på det man beställt kom aldrig. När den väl kom så upptäckte jag att sökningen inte funkar. Jag har lagt in yrke och orter men den skiter i orter, det står med i sökningen men det exekveras inte. Så istället för att få 5 träffar får jag 1580 träffar, i hela landet. Just nu är jag inte intresserad av att söka jobb utanför en radie av 10 mil. Men regeringens politik är ju att man direkt man bli arbetslös skall kunna ta ett jobb i andra änden landet så det är väl inte så konstigt om AF stödjer det i sitt system, de skiter helt enkelt i de ortval man gjort för att visa att skall du söka jobb är det lika bra att göra det i hela landet.

Men jag är faktiskt inte arbetslös (ännu), så kan jag få bestämma lite själv tack?

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: