10 juli 2009

Lite vardag på två

Jag och Vincent försöker roa oss under dagarna ensamma här hemma. Så igår gav vi oss ut på cykelorienteringen som anordnas av Vittjärvs IK. Det blev 1,5 mil i varierad terräng. Vi tog 5 av de 35 kontrollerna och höll på två timmar.

Vi stannade vid en liten udde i Svartbyträsket och fikade Ballerinakex.


Idag for vi till Luleå och Kanotcentralen för att kika på en Point 65 Five-o-Five till mig men när vi kom dit fick vi bara höra att de hade noll koll på vem som hade hand om kajakförsäljningen nu. Han som hade det förr hade visst slutat. For in till Äventyrsbutiken Hägglunds istället och frågade om inte kan ta hem en åt mig istället och de skulle se vad de kan göra. I så fall blir det en grön kajak (jag har ju rött tält och alla kompisarna har röda kajaker och gröna tält, då måste jag ju vara tvärt om :-) De är alltid hjälpsamma och trevliga. Vi kikade även på en ryggsäck till Vincent, en Osprey Jib 35 som nog skulle funka bra som skolryggsäck och när han följer med mamma på kortare fjällturer. Den kostar 995 kr, kommer nog slå till för den satt verkligen bra på honom men skall snabbkolla prierna på nätet först. Men tyvärr glömde jag prova dewn Houdinitröja jag vill ha, suck har lyckats glömma det tre besök på raken nu.

Sen gick vi på BOs och köpte lite fikabröd och åkte till Netsocket och hälsade på grabbarna innan de går på semester. Pratade lite med Nogge om att ev köpa loss hans Point 65 SeaCruiser, så har jag två alternativ i alla fall. Han är sugen på en Point 65 XP18 (som för övrigt är grymt snygg) så att sälja loss den gamla kan han mycket väl tänka sig. Får väl se vad han vill ha för den.

Efter att vi fikat med grabbarna åkte vi till Toys R Us där Vincent köpte en radiostyrd bil. Den skulle ladda i 2-4 timmar så medan vi väntade på att den skulle ladda klart for vi till Ming Palace och käkade middag. Som vanligt blev min beställning uppfuckad. Jag var mycket noga med att det inte skulle vara någon svamp i min mat men givetvis kom den in med svamp. För en gångs skull var de dock väldigt snabba att komma ut med ny mat. Både jag och Vincent tog med oss något att läsa i väntan på att maten skulle komma för på Ming Palace får man ibland vänta läääänge (fast inte idag vi han knappt få upp våra grejer).


Medan Vincent höll på att packa upp sin nya leksak här hemma satt jag vid datorn och skrev recensionen på Once och plötsligt kom något och tog tag i mig, drog mig neråt mot ett av de där mörka hål jag emellanåt trillar ner i. En känsla av sorgsenhet lade sig i hela kroppen och jag kände mig jätteledsen och nedstämd utan att egentligen veta varför. Det sitter fotfarande i. Tog en bok ur högen med chick/lad lit för att pigga upp mig lite och fick Nick Hornbys Fallhöjd i handen, den kanske inte är den mest lämpliga när deppigheten sätter sig i kroppen. Den handlar nämligen om 4 personer som hamnar på samma tak en nyårsafton, med en enda sak i huvudet, att ta livet av sig.

Medan jag satt här inne med en klump i bröstet och läste om folk som vill ta livet av sig motionerade Vincent sin bil. Jag smet ut en kort sväng och tog ett foto.


Får se om jag går och lägger mig och läser en stund eller om jag plöjer PS I Love You och håvar in lite fler recensionspoäng, måste skriva 5 recensioner till denna månad för att få mig en film till.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: