21 november 2015

Dag 325 - Shoppingrunda med sonen

Fick sova ut ordentligt i morse, det behövdes. Har hostat rätt mycket i natt. Åt en sen frukost med Henrik innan jag drog på mig lite kläder och gav mig av ut. Ville hinna gå en liten runda innan jag skulle hämta Vincent i Sävast där han hade spelat fotboll.

Knäppte en bild på väg in till stan (mitt på dagen det kan man inte tro) som får vara dagens bild och sen gick jag och hämtade Vincent tröja som nu hade sitt tryck. Han inte så mycket mer än det och ta en sväng tillbaka hemåt genom lillskogen innan jag behövde hämta Vincent. Promenaden blev nästan 5 km. Den här veckan kommer inte sluta på 7 mil. Är inte ens uppe i hälften ännu och att jag skall orka gå 37 km i morgon tror jag knappast. Men vem vet. Frågan är bara var jag hittar en 4-milsrunda.
Vi drog till Luleå för en shoppingrunda. Att shoppa med en 14-åring är inte helt lätt. Butter och trumpen och typ inget duger. Han fastnade dock för en tröja jag vägrade köpa. "Men det är ju ascool ju". Men kan inte barnen bara sluta vara ironiska hela tiden. Han skulle säkert ha på sig den 2-3 gånger och sen aldrig mer. Nä då är det bättre att lägga pengarna på något annat.
Tillslut blev det i alla fall några vettiga klädesplagg, inomhusfotbollskor och ett par vinterskor. Mitt kort hyvlades rätt så tunt. Men å andra sidan handlar vi väl grejer till Vincent ungefär 2 gånger per år. Han ville ha ett par tighta svarta jeans och med tanke på att han är galet lång och smal ungen så brukar brallor ta en evighet att hitta så idag tog jag med honom på Jeansterminalen i Luleå, där går man in, säger ungefär vad man vill ha och de trollar alltid fram modeller som passar. Vincent fick prova ett par Lee, Tiger och Diesel och fastnade för de sistnämnda. Hade hoppats på Leejeansen de var lite billigare. Tycker inte det riktigt är värt 999 kr för ett par jeans men förhoppningsvis har ungen slutat växa nu och han är noga med sina kläder så förhoppningsvis hänger de med ett tag. Men ibland är det värt priset för den service man får också.

Vi köpte sushi på vägen hem men jag hade ingen direkt matlust, det bara växte i munnen så det blev sushi kvar till i morgon oxå. Efter maten hade jag tänkte att ta en promenad. Hade lagt Nexusen på laddning för att kunna lyssna på ljudbok. När jag startade upp den installerade den en ny version av operativsystemet så jag åkte på 45 minuter av appoptimering innan den gick att använda. När det väl var klart och jag dragit på mig varma kläder drabbades jag av en hostattack och mådde apkasst. Klädde av mig igen och satte mig i soffan med datorn, tv:n påslagen och en påse chips. Det fick bli min lördagskväll istället. Vi avslutade kvällen med att se på klassikern Terror på Elm Street, tänk att man har blivit rädd för den filmen en gång. Fast jag hoppade till av slutscenen fastän jag visste vad som skulle hända. Insåg att jag inte längre kan hela hoppramsan från filmen vilket jag kunde förr.



Inga kommentarer: