23 november 2015

Dag 327 - Hostan fortsätter och jag ignorerar den

Trött när klockan ringer och värk i en tand. Bra start på måndag. Sen kom hostan som känns som om lungorna skall komma upp.

Kom iväg lite sent till jobbet och blev stressad för jag hade behövt fixa grejer innan ett möte. Men men så blir det ibland.  Fick hostattacker lite titt som tätt men i övrigt gick det rätt bra.

När jag gick på lunch sken solen ute, tror till och med att det kändes som den värmde lite lite.

Åt lunch med Mattias på Bistro Norrland i Norra hamn och hade med mig kameran för att kanske hinna fota något medan det fortfarande var ljust ute. När vi hade ätit klart var klockan strax efter ett och solen var på väg ner bakom teatern och färgade badhuset i guld. Knäppte 2 bilder från bryggan.
Och sen när jag kom runt till Mjölkuddsbanken tog jag en bild mot Norrbottensteatern där solen nu höll på att gå ner bakom husen. Den får bli dagens bild.
Ute nöp det verkligen i skinnet som jag skrev på Twitter idag "-10 C på hösten Brrr så kallt, jag behöver mer kläder. -10 C på våren men åh så skönt med lite värme så man kan klä av sig lite." Lustigt hur det kan vara så olika.

När jag åkte hem lite senare än vad jag tänkt mig så var det svart ute och jag var så trött och kylan som tagit sig in i bilen medan den stått på parkeringen. Kände inte det minsta för att gå ut och gå idag. Såg att jag hade nästan 1 timme och 30 minuter kvar på min ljudbok och valde att inte lyssna på den i bilen som jag brukar. Det skulle kunna bli en motivator för mig att släpa mig ut.

När jag kom hem så fick jag ändå tvinga mig att byta om efter att ha suttit framför datorn en stund. "Lägga mig i tv-soffan och hosta och starta veckan -1 mil eller gå ut och gå & hosta i -14 grader. och lyssna klart på ljudboken" var det jag övervägde innan jag släpade mig ut. Väl inte var det kallt men jag hade hyfsat med kläder på mig och med raska steg utan att ha med kameran så gick det rätt bra att gå. Men jag rejält frostig och emellanåt kom det rejäla hostattacker som fick mig att dra in kall luft och så hostade jag ännu mer. Men jag lyckades släpa mig runt på 11,11 km i alla fall.
Avslutade med att handla och sen frossa i mackor till middag. Slötittande på TV är nog det sista jag gör idag.


Inga kommentarer: