08 maj 2016

Dag 129 (#069/#blogg100) - Inte fjortis längre

Idag fyller Vincent 15 år. Min lilla pojke börjar definitivt bli stor. Han är inte så mycket för att bli firad så det har varit mest som vilken annan helgdag som helt plus att han fick några paket mitt på dagen och vi skall äta tårta nu på kvällen när han spelat klart sin match i LoL.

Han fick en skateboard som han sen gick ägna en timme åt att montera ihop, 50 pund att handla för på Asos och så hittade vi såpbubblor som är till för att fotjonglera med, kunde bara inte låga bli att köpa dem. Farmor hade skickat ett presentkort på 500 kr på Stadium, perfekt.

Medan Vincent tränade tog jag mig en liten kort promenad i Sävast. Vi Öändan tog jag dagens bild på en uppdragen båt. Drog inte i något clarityreglage alls idag, gillade den lite softa känslan i den.
På min väg tillbaka till fortbollsplanen knäppte jag några fler bilder. En åker som väntar på utsäde.
Solglitter i ån.
 Det gamla fallfärdiga huset vid ASP-gården.
Idag har det varit kanonväder ute men jag har knappt orkat släpa mig utanför dörren förutom den där kvällspromenaden. Har varit hängig och låg hela dagen, PMS-svullen och allmänt nedstämd. Borde ha gått ut tidigt på morgonen och hållt mig ute hela dagen istället. Det är så dumt när jag blir sittande inne.

När jag var ute och gick började jag lyssna på Bodenfallet av Thomas Bodström och Lars Olof Lampers. Den är rätt tjatig och upprepande och dessutom rörig i beskrivningen. Tidslinjen hoppar hit och dit. Kanske mer tydligt om man läser och inte lyssnar. Vissa personer har fått pseudonymer, känns konstigt när man känner några av personerna att de plötsligt har nya namn. Att lyssna på boken och samtidigt nyss ha läst i tidningen att han som är dömd för brottet har begärt resning och att få bli frisläppt under tiden känns extra märkligt. Vill gärna tro på att rätt man sitter fängslad och det skall få ett slut. Flashbacktråden verkar vara alltjämt levande och samma saker harvas om och om igen. Får se om boken ger några detaljer som inte framkom när allt harvades i tidningarna förra gången.

Inga kommentarer: