31 maj 2016

Dag 152 (#092/#blogg100) - Inspirationslös

Idag var en sådan där dag, en där jag kanske borde dragit täcket över huvudet inte ens fotograferandet kändes roligt utan mer pliktskyldigt idag. Dessutom attackerad av bautamygg nere vid vatttnet när jag stod still med kameran. Myggbiten på benen, armarna, halsen och i ena ögonvrån. Ja men så rolig. Hej klia hela natten!

Dagens bild fick bli på den lilla ön som sägs vara konstgjord av några som bodde i huset trax ovanför.
Dök ner lite i rabatten som nu verkar bestå mer av ogräs än planerade blommor. Tulpanerna tycker jag är vackra även när de har blommat ut.
Kl 21 fick Vincent för sig att han skulle ut och köra grästrimmern, han får väl hålla på en timme innan grannarna blir galna. Skönt att bli av med det höga gräset. Har jagat reparationsställe för klipparen i dagar nu. I morgon blir det att försöka med ställen i Luleå för här i Boden svarar ingen i telefon eller är där när jag kommer. Giv mig styrka, orkar inte med krånglande maskiner och oförmågan att hitta någon som kan fixa. Bilen behöver oxå in på rep. Och huset men det kan vi nog inte lämna in, måste få hit någon.

Inga kommentarer: