12 maj 2016

Dag 133 (#073/#blogg100) - Trevligt

Ikväll hade vi lite grillafterwork på jobbet. Trevligt. God mat, trevligt sällskap och roliga samtalsämnen.

Strax efter kl 21 började det tunnas ut folk och ute blev hela världen orange och rosa så jag tackade för mig, kastade mig i bilen och försökte hitta en lämplig plats att ta en bild på. Kom att tänka på de spännande nya stora stålelstolparna borta vid Rostbollsrondellen. Svängde in på macken och parkerade. Sprang ut med paraply och kameraväskan.

Hade dock glömt att man nu byggt ett staket vid järnvägen så det inte går att komma nära och nätmaskorna för täta för att inte hamna i bild. Regnet vräkte ner, bakom mig en stor regnbåge över macken. Men jag valde att kila in kameran under staketet och fota snett uppåt innan all färg skulle försvinna. Tyckte jag satte fokus men tydligen så var jag inte helt stadig på handen när jag lade ner kameran mot marken och knäppe av. Kunden inte skydda kameran mot regnet heller pga staketet så det blev inte en massa finlir så denna får duga som dagens bild.
I morgon skall jag vara ledig. Ingen väckarklocka, och inga måsten. Skall bli väldigt skönt.

Inga kommentarer: